Előszó

2011. december 3., szombat

Karácsonyi puszedli



Recept 20 db-hoz

300 g liszt
1 kiskanál sütőpor
1 csipet só
1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék
2 egész tojás
2 evőkanál méz
120 g nádcukor
1 narancs reszelt héja
1 citrom reszelt
30 g durvára vágott dió
60 g aszalt apróra vágott datolya

Az egész tojásokat a nádcukorral és a sóval keverjük habosra, majd csurgassuk bele a mézet. Majd keverjük bele az összekevert szárazanyagokat (liszt, sütőpor, mézeskalács fűszerkeverék, dió) és a reszelt citrom és narancshéjat. Ha összeállt belegyúrhatjuk az aszalt gyümölcsöt is. A tésztából sodorjunk hengert és vágjuk 20 darabra. A darabokból formázzunk golyókat és pakoljuk szilikon papírral fedett sütőlemezre. 200 C-fokon süssük 15 percig.

Amint kihűlt mártogassuk meg glazúrban.

Glazúr recept

1 db tojás fehérje
200 g porcukor
1 evőkanál citromlé

A glazúr keménysége változhat, a porcukor változó szárazanyagtartalma miatt. Ilyenkor porcukor illetve víz hozzáadásával javítjuk.

Megjegyzés:
Ha egy kevés szalalkálit adunk a tésztához, akkor tovább puha marad. Szándékosan hagytam ki a receptből, mert nem szeretem az ízét. Inkább frissen készítem.

6 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy láthattam, milyen egyszerűen és gyorsan készíthető el a mézes puszedli:)) Nagyon szeretem, és életemben először kb. 4-5 évvel ezelőtt készítettem, nagy sikerrel. Csak én beleforgattam az egész gömböket cukorral felvert tojásfehérje habba. Azóta sem csináltam. Ha szabad elvinném a receptet?!!!:))

    VálaszTörlés
  2. Szia,tücsi!
    Természetesen szabad. Kérek szépen beszámolót, az eredményről.

    VálaszTörlés
  3. Szia Vilmos!

    Elkészítettem a puszedlit, köszönöm a részletes leírást, nagyon finom és szép lett. Annyit módosítottam a recepten, hogy fehér és teljes kiőrlésű lisztből készítettem. Mivel nem volt itthon datolya ezért aszalt áfonyát és szilvát raktam bele. A hab gyönyörű fényes még száradás után is. A tetejére még raktam 1-1 szem áfonyát is. Karácsonyi ajándéknak szánom.

    Kati

    VálaszTörlés
  4. Kedves Vilmos,
    Közeledik a Karácsony és keresem az igazit a nagy napra :)
    Ez a tészta nagyon finom, csak az a baja, hogy csak melegen puha, kihűlve igencsak kemény lett... Mi ehet a baj? vagy ilyennek kell lennie? Az ízével semmi gond - nagyon finom, csak miért nem lesz sokáig puha? Kérnék egy kis segítséget! Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marianna!
      Helyes az észrevétel. Ha egy kevés szalalkálit adunk a tésztához akkor tovább puha marad. Szándékosan hagytam ki a receptből, mert nem szeretem az ízét. Inkább frissen készítem.

      Törlés
  5. Kedves Vilmos!

    Már rég óta készülök írni Neked egy nagy KÖSZÖNÖM-öt!
    Fantasztikusan jók a receptek! Segítségeddel kezdő háziasszonyként sok sikerélményhez jutottam a süteménykészítés terén!
    Nagy kedvvel maradok a blog rendszeres látogatója a jövőben is! Minden jót kívánok az Új Esztendőre!
    Nagy tisztelettel és köszönettel:Eszter

    VálaszTörlés