Előszó

2010. december 6., hétfő

Singer varrógép készítése

A rendelésben ki volt kötve, hogy a tortát felállítva kell elkészíteni. Harmincöt szelet csoki torta meggy darabokkal. Dupla nehezítés van a kivitelezésben. Mivel a varrógép nagyon karcsú, így merevítés nélkül nem áll meg, ez az egyik. A másik a marcipánburkolás. A torta formája miatt lehetetlen egészben leburkolni, tehát mindenképpen lesz illesztés. Ezek eltüntetésével lehet próbálkozni lepuhított marcipánnal vagy glazúrral, de általában csak egy csúnya gányolás a végeredmény. A megoldás egyetlen vékony és elegáns illesztés meghatározott helyre, ami ha jól sikerül úgy tűnhet, hogy része a díszítésnek.
Merevítést többféle anyagból készíthetünk pl.: karamell, csokoládé, plasztik csoki, grillázs, tragant. Mármint az ehető anyagok közül. A tengerentúlon ilyenkor forrasztanak hozzá egy fémállványt, vagy kivágják fából. Én igyekszem az ehető anyagoknál maradni, bár tisztában vagyok vele, hogy ezt nem fogják elfogyasztani.
Tehát csokoládéból, azaz kakaós étbevonóból készítettem a vázat. Ehhez megrajzoltam a varrógép oldalsó látképét és kartonból kivágtam, valamint készítettem egy kartonsablont a talapzathoz is. A csokit felolvasztottam és kiöntöttem 1 cm vastagon egy megfelelő méretű fóliára, ez lehet műanyaglap vagy szilikon papír is. Amikor ez megkötött, de még vágható ráteszem a sablonokat és körbevágom. A talapzatra csokival rárögzítem a varrógép belső csokiból készült vázát. Sajnos ezekről nem készítettem képet. Tehát ott tartunk, hogy készítettünk egy csoki téglalapot, amire rögzítettünk egy lapos csoki varrógépet. 
Torta töltése
Ez egy olyan furcsa helyzet a mikor a tortát rá kell töltenünk a felállított merevítésre.
Vágjunk ki piskótalapot a varrógép kartonsablonja segítségével, valamint egyre kisebbeket követve a Singer formáját. A csoki krémet célszerű nyomózsákkal felvinni töltés közben és esetemben a meggydarabokat is bepakolni. Ha betöltöttük esetleg faragjunk utána, de mindenképpen kenjük körbe. Érdemes egy piskótát tölteni az alsó csokoládé téglalap alá is, mert a csoki lap nem lesz maradéktalanul egyenes és sima. Hűtőben dermesszük.
Torta burkolása
Mint említettem nem lehet egyben leburkolni. Az illesztést pontosan középre tettem tehát a varrógépet két oldalról burkoltam le. Így kaptam egy teljesen egyenes vékony vonalat a Singer „gerincén” ami akár szándékosnak is tűnhet.
Ezután fújtam rá egy kis feketét hogy fényesebb legyen.
A talapzatot szürkére burkoltam, majd fújtam rá ezüst, arany és bronz foltokat, hogy egy régi rozsdás darabnak tűnjön.
Kiegészítők
Egy fontos kiegészítő volt, az a tárcsa vagy kerék, aminek biztosan van saját neve, de én nem tudom. Ez egy csoki korongra erősített tragantgyűrű, valamint szintén tragantból kisodort és meghajlított karika, ezt szintén rézhatásúra megfújtam. Ezen kívül túl sok kiegészítőt nem használtam, mert inkább a letisztult formát szerettem volna kiemelni.    

6 megjegyzés:

  1. Nem is tudom mit mondjak!
    Nagyon ügyes munka!
    Nagyon szuper,hogy elmondtad hogyan készül és,hogy vannak azért fázisképek!Bár ehez már nagyobb tudás kell,mint amiket én bemerek vállalni :)

    Csodás lett,alig várom a további munkáidat!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Csokira nem is gondoltam.

    VálaszTörlés
  3. Leesett az állam, nem bírom feltámasztani.

    VálaszTörlés
  4. Szia Vili! Olvastam a leírást! Én Laptopot készítettem, az volt a kérés hogy álljon. grillázst készitettem feledió fele cukor.Nem tettem belée invertáló anyagot mert itt nem számit mennyire marad sörszínű. és kb 8mm re kinyújtottam szilpáton. óvatosan méretre szabtam majd ráburkoltam a marcipánnal. A kérdésem az volna, hogy szerinted ha nem akarom csokibol ezt a korpuszt kiönteni akkor grillázsra is rá tudok tölteni ezen séma szerint? a csokoládé mennyire abszorbens felület itt? Ha jol olvasom krémmel bekented és pakoltad rá a psikotalapokat.
    Megtennéd e visszaírsz nekem? Ungvári Szabolcs Levente szilur@freemail.hu
    előre is köszönöm! Amugy Kopcsik Lajos bácsinál se ehető minden! Nekem nagy türelmem van de lehet hogy kihullana a hosszu barna hajam! DE elhiszem hogy megoldhato a varrógép!Mégegyszer köszi a választ elöre is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Szabolcs!
      Természetesen grillázs alapon is elkészíthető ez a torta. A lényeg, hogy biztosítsuk a merevítést.
      Üdv: Farkas Vilmos

      Törlés